Virgo Dziedziczka
Liczba postów : 1357 Punkty aktywności : 4418 Data dołączenia : 11/03/2019
| Temat: Runy Wto 10 Gru 2019, 23:03 | |
| Runy Opis:Ciężko powiedzieć jak owe symbole powstają, wiemy że niektóre pochodzą od dawnych indiańskich plemion, część od Celtów, jeszcze inne istnieją najpewniej z czasów walecznych wikingów. Są też stosunkowo młode runy, nieznanego pochodzenia. Żadne źródła nie zdradzają genezy ich powstania, te znane łowcom są przekazywane od pokoleń, czasem zdarza się, że ktoś, gdzieś odkryje nowy, zapomniany od wieków znak. Co ciekawe większości używają łowcy ale pojedyncze są użytkowane również przez dzieci nocy. Oni jednak znacznie ostrożniej muszą dobierać symbole, większość run powstała jednak, przeciwko ich rodzajowi. Znaki runiczne podczas rysowania czerpią moc z swojego twórcy, dlatego też im bardziej skomplikowany znak tym bardziej wymagany jest silny twórca. Są runy które kreślić mogą jedynie czarodzieje. Podobno zdarzają się tak potężne że po ich narysowaniu nawet rycerz krwi będący czarodziejem zemdleje i odsypia cały dzień. Dodatkowo run można używać na dwa sposoby:1. Runy nadające specjalne właściwości - to runy po których nałożeniu, przedmiot lub stworzenie otrzymuje specjalne właściwości. Należy bardzo uważać z tymi runami, nie wszystkie nadają się do używania na żywej istocie. Znanymi runami w Venandi na dzień dzisiejszy są :Runa Srebra:Rysowana jedynie na przedmiotach! Nadaje ona dowolnemu materiałowi właściwości srebra. Próba nakładania runy na ciała łowców kończyła się fiaskiem i najczęściej amputacją kończyny z runą lub śmiercią delikwenta. Działo się tak ponieważ runa nadaje właściwości metalu, jest to element nieożywiony (jakbyście próbowali zalać np. rękę ciekłym, rozgrzanym metalem). Nieznane są próby wykorzystania runy podczas tortur ale istnieją podejrzenia iż takie się odbyły. Runa Ognia:Bardzo prosty symbol, używany przez wampiry podczas rytuału. Co ciekawe, takowy nie istnieje w spisach łowców. Symbolizuje ogień słońca, który pali wampiry, a po jego połączeniu z krwią wampira odpornego od urodzenia, nadaje możliwość chodzenia w promieniach słonecznych. Runa Słońca:Zwana runą anasazi (Fabularnie odkryta podczas polowania na wendigo). Bardzo prosta, pochodząca najpewniej z Quebeku. Pozwala danemu przedmiotowi używać siły słońca, stanowi ciężką do przejścia barierę dla niektórych stworzeń wrażliwych najczęściej na ciepło ale również na samo słońce. Nie poznane są dokładne kryteria według których runą na stwora działa lub nie, podobnie nieznane są jej inne zastosowania (przynajmniej na dzień dzisiejszy). Runa Księżyca:Bardzo rzadko stosowana wśród łowców, głównie dlatego że polują oni przede wszystkim na dzieci nocy. Symbol wzmacnia połączenie z księżycem i nocą, osłabia np. Południce jednak jej siostrzaną północnice zdecydowanie wzmocni. Podobnie doda siły wilkołakom czy wendigo, ci pierwsi często noszą wisiorki lub inne ozdoby z tą runą. Raczej nie używa się jej na żywym organizmie chyba że planuję się go zabić (np. Wcześniej wspomniana południca.) 2. Runy z magicznymi zdolnościami - to magiczne symbole rysowane najczęściej przez czarodziejów lub rycerzy krwi. Narysowany znak może chronić, lub pozwalać korzystać z jakiś specjalnych zdolności. Podobnie jak z poprzednimi, z nimi również trzeba uważać jednak nie tylko pod względem użycia na żywych istotach ale przede wszystkim pod kątem trudności w ich narysowaniu. Skomplikowane wzory zajmują sporo czasu i energii. Runy odbicia:Skomplikowany znak, jego rysowanie jest długie i zabiera sporo energii, najlepiej żeby osoba nakładająca je, była zaawansowanym czarodzieje lub rycerzem krwi. To runy negujące magię wampirów, najczęściej przez to, są stosowane na tarczach. Przy dotknięciu wampira będącego pod wpływem ukrycia, całkowicie z niego wybijają. Niweluje również atak echolokacją jeśli łowca się nim zasłoni. Runy odrzucenia:Podobnie jak runy odbicia są dosyć trudne w nakładaniu dlatego lepiej żeby osoba która to robi nie była pierwszym lepszym adeptem. To symbol który przy bezpośrednim natarciu potwora/wampira wykorzystują jego siłę przeciwko niemu. Dla przykładu: gdy wampir zaciska swoją rękę na runie, to ona go odpycha z siłą równą zaciskowi. UWAGA! Runy to temat w którym liczymy też na waszą wyobraźnię ) Wiecie już mniej więcej jak działają i znacie przykładowe, już istniejące w fabule. Zachęcamy do wymyślania nowych i zgłaszania nam, a zaakceptowane runy będziemy systematycznie dodawać do spisu. |
|